Můj rok s Google Apps (II. část)

A ještě pár dalších subjektivních poznámek k ročním soužití s Google Apps.

Postřeh čtvrtý – weby u Googlu

Tady jsem taková rozpačitá.

Na GoogleSites jsem si rok dopředu založila web třídy, abych se s nimi naučila. Přiznám se, že po všech možných systémech, se kterými jsem pracovala, mi až tak ideální a úžasné nepřipadají, ale na druhou stranu jsou velmi jednoduché, nic se nikam neinstaluje, nestarám se o DB, uživatelé už jsou připraveni, apod.

Takže když přišly kolegyně z prvních tříd, že by si rády připravily weby, tak GSites byly jasnou volbou. Už kvůli provázanosti na Disk a Fotky. Daly jsem jen dvě krátká sezení a musím před kolegyněmi hluboce smeknout, protože weby si vytvořily zcela samy. A jen jsem se přesvědčila, že takhle tvorba webu možná je (např. 1.A a  1.B). Ostatním ukázaly, že to opravdu jde, když se chce a že web třídy/předmětu má smysl. Takže už je další pokus na druhém stupni a další weby plánuje kolega nachystat přes prázdniny (koneckonců se na vlastní kůži jako otec prvňáka přesvědčil o jeho smysluplnosti). A na nakonec jsme na GSites převedli i web školy. Zadaní znělo jednoduchý, střízlivý web s minimem rubrik a jednoduchou administrací a to GSites splňují, byť vzhled žádná krása není. Možná, že přes prázdniny na něm zapracuji.

Co mne mimořádně zlobí je naše URL. Nespravujeme si doménu sami a z nějakého důvodu prostě nefunguje korektně přesměrování dlouhé googlí adresy na naši doménu a tím pádem nám nefungují subdomény. Na naší straně toho v administraci tolik k nastavení není, na druhé taky ne, ale přesto to nejde. Při každém pokus o nějaké nastavení je web nějakou dobu nefunkční, tak  se budeme snažit zjistit důvod o prázdninách, kdy nebude výpadek až tak problematický.

A co se mi opravdu nelíbí jsou galerie. Ty mi přijdou vzhledově jak za „krále Klacka“, navíc během roku Google začal odstavovat Picassu a prosazovat G+ a to udělalo na webech docela paseku. Možná, že by místo „zábavného“ sněžení na fotkách měl Google raději zapracovat na elegantnějších galeriích.

Pokud potřebujete jednoduchý web snadno a rychle, pak tady máte nástroj. Pokud chcete více strukturované stránky, elegantní galerie, využívat RSS apod, pak se podívejte jinde.

Postřeh pátý – učitelé a GA

To je určitě ten nejslabší článek celého řetězu a jeho řešení mne teprve čeká. Vlastně jediné, co se jich zatím týká je školní mail a školní web. Bohužel, i to je pro některé velká životní komplikace. Řada z nich raději používá osobní maily, protože tak to přece dělali vždycky a mail s doménou školy je zbytečný. Proč používat např. novak@skola.cz, když klidně použije svůj pepek,namornik@seznam.cz. A nevysvětlíte to a nevysvětlíte to. A další skupina odmítá komunikovat mailem vůbec.

Podobně je to i s webem. Všechno je pro některé složité a zbytečné. Protože znám nechuť chodit na školení, tak jsem připravila k webu sérii krátkých video návodů, nicméně s minimální odezvou. Dokud nezačne výhody školního mailu a skupinových mailů využívat vedení školy, a dokud nebude vyžadovat publikaci na webu, tak se asi nic nezmění.

Varování: Bez tlaku vedení sám „ajťák“ neudělá nic. S žádnou dobrovolností a nadšením nelze počítat.

Nicméně nepropadám úplnému zoufalství a postupně nahlodávám a nahlodávám. Mimo webů se další 2 kolegové chytli na Google Disk a zjišťují jeho výhody. A od září plánuji nějaká školení pro kolegy a uvidíme. Přece se někdo chytit musí! Aspoň na něco.

Postřeh šestý – závěrečný

Šla bych do toho znovu a hned.

Komentář

  1. Popsala jsi to úplně bravurně! Sdílím tvoje nadšení pro GA, běží nám tady také škoní web a vyhovuje mi ta provázanost všeho, ale taky mě hodně zlobí násilné tlačení do G+ přes fotky a youtube. Víc než s google sites jsem u kolegyň uspěla s třídními blogy na Bloggeru. Jsou ještě jednodušší a pro začátečníky a milovníky barevnějších kreací přitažlivější. Začala jedna a postupně mají třídní blogy skoro všechny.
    Přeju aby se tvoje energie přenesla i na tvé kolegy 🙂

Komentáře jsou vypnuty.