No, pro slepičí kvoč!
Ale trošku vážně. Na www.i-sen.cz mne zaujal článek Hany Lenertové Proč? a využila jsem její námět pro práci s šesťáky na „obyčejném“ PC. Každý si poslechl několikrát „svou“ ukázku Pro slepičí kvoč? z Rádia Junior a pak sepsal krátký text do zcela obyčejného Poznámkového bloku ve Windows. K článečku vytvořil ilustraci v grafickém editoru, u nás Photofiltre. Pak text prošel vzájemnou kontrolou s některým spolužákem a na závěr text i obrázek zaslal mailem na adresu webu.
Celé to vypadá jako práce na 30 minut, nicméně u nás to dalo práci více než 3 hodiny. Proč jsem zvolila zrovna tento postup a co byla úzká místa?
- Psali jsem do Poznámkového bloku, aby se nezdržovali zbytečně zbytečným formátováním a poslali čistý text a web měl jednotný vzhled.
- Napsat smysluplný text o 5 souvislých větách je pro některé nadlidský úkol. Napsat ho bez chyb je nadlidský úkol prakticky pro všechny.
- Malovat obrázek myší většinou nemám ráda, ale tentokrát chtěla jsem, aby volili formát pro ukládání a byli trošku kreativnější, než by bylo pouhé stažení ilustrace z webu. A taky si odpočinuli po „otravném“ psaní.
- Pamatovat si vlastní heslo k vlastnímu mailu celý týden prostě někteří nedokáží, takže vždy strašlivé zdržení na začátku hodiny.
- Vydávání článku mailem je nutí vytvořit mail s předmětem = názvem článku, což většinou nepíší.
- Posílali nejdřív pokusný článek s libovolným textem a obrázkem, aby viděli výsledek a pak teprve posílali originál.
- Opsat správně mailovou adresu z promítaného zadání o velikosti malého slona někteří nedokáží.
- Poslat mail s přílohou dokáží.
- Web Rádia Junior jsem neznala a mile mne překvapil.
Přes všechny mé stížnosti, jsem nakonec s výsledkem práce u této třídy vcelku spokojena. Nakonec (až na gramatiku) skoro všichni nástrahy této práce zvládli a web dovedli do zdárného konce.
Klobouk dolů. Umím si tu dřinu představit..