Když si představujeme základní pojmy kolem IT, tak na to jdeme různě.
Varování: všechny žákovské práce jsou v originálním stavu, takže včetně chyb
Pro některé skupiny mám kostru prezentace, kterou používáme jako zápisový sešit a do osnovy si doplňují pojmy a vyhledávají obrázky, někde třídí pojmy na obrazovce, někde vkládají a formátují tabulku a trochu v ní kódují.
Takže spousta věci z nové informatiky v jednom balíčku i s digitálními kompetencemi.
Někdy sáhneme po papíru a tužce, což mám osobně hodně ráda a vlastně mne to baví nejvíc.
A letos došlo s jednou skupinou na Genially. Přes elektronickou nástěnku si rozdělili témata jako hardware, periferie, data,… a vrhli se do práce.
Prvním krokem bylo vytvořit interaktivní obrázek pro opakování vybrané části. Tuto prezentaci tvořili bez šablony na prázdném listě.
Druhým krokem bylo vytvoření testu na vybrané téma. Podle zadaných témat se mohli spojit do skupin a tvořit společně.
Pro tuto aktivitu využili šablony, kterých má Genial.ly dost a jsou zatím neokoukané. Sdílení ve skupině už si nastavovali sami. Při editaci může pracovat vždy jen jeden uživatel, proto některé skupiny využívaly sdílené dokumenty, kde část připravovala texty a někdo je pak sázel do testu. A jako bonus ještě překládali i doprovodné texty, protože šablony jsou v angličtině.
Ale výsledek pak stojí za to!
A pak přišlo to nejdůležitější! Třetí bod byl prezentace před třídou. A taky kontrola správnosti, odhalování chyb a hlavně záludností formulací.
Protože problém nebyla ani tak fakta, jako se dobře zeptat a správně formulovat odpovědi.
Ahoj, docela by mě zajímal Váš názor na to, k čemu je tohle třídění na SW a HW dobré. Informatika / IVT jako předmět má IMHO mnohem větší potenciál.
Díky.
Ahoj, taky si vždycky říkám, že o většině těchto pojmů je zbytečné se bavit, ale bohužel se každý rok přesvědčím, že není. Kromě toho, že je to jeden z výstupů RVP, tak zrovna letošní šesťáci vůbec netušili, co je hardware a co je software. Pojem operační systém jakoby pocházel z čínštiny.
Takže si nějak pojmy ujasnit musíme, protože těžko můžeme učit informatiku bez alespoň záklaní orinetace v pojmech a tyhle ukázky jsou jen o způsobu zápisu, kdy se snažíme navíc rozšířit digitální kompetence.
Doufám, že je jasné, že tohle je jen část práce, že k ní patří diskuse, vyhledávání a další konkrétní ukázky. 🙂