Umělá inteligence a její obrázky a texty jsou teď všude. Výborný článek o AI textech a škole najdete u Pavla Hodála na Tybrdo.cz. Moje kolegyně si vyzkoušely kvíz a výsledek byl „Doufám, že to jim na informatice neukazujete!“.
Zatím jsem s těmito texty ve škole opatrná, ale to neznamená, že je nezkouším sama, že.
Už jsem tu dvě aplikace představila v článku AI píše a teď ještě přidám trochu odlišnou https://app.writesonic.com/.
Jak na to?
Udáte název článku a Ai vám ho zkusí vylepšit:
AI vám vymyslí úvod:
Text úvodu upravíte a generujete několik osnov:
Vyberete si body, můžete je upravit a na AI necháte generování článku:
Napsala jsem nadpis a trošku zkrátila úvod vygenerovaný v kroku 2. Jinak jsem do tvorby nezasahovala. A výsledek?
Využití digitálních nástrojů pro procvičování a zpětnou vazbu ve výuce – tipy a triky pro zlepšení výuky
Image Source: FreeImages
Snažíte se přimět své studenty, aby si procvičili to, co se učí v hodinách? Opakují se vám při plánování hodin stále stejné věci? Pokud jste na tyto otázky odpověděli kladně, pak byste možná měli vyzkoušet tyto digitální nástroje pro procvičování a zpětnou vazbu ve výuce. Mohou vám pomoci zvýšit angažovanost, učinit výuku poutavější a v konečném důsledku zlepšit udržení žáků ve škole. Následuje stručný přehled toho, jak mohou digitální nástroje zlepšit vaši výuku tím, že: lépe identifikovat problémy a vytvářet produktivnější toky; využívat technologie autentickým způsobem, aby působily přirozeně; zaznamenat, kdy jsou studenti připraveni na nové informace, aby později nezůstali v rozpacích nebo hádali; usnadnit práci s prstem v nose namísto univerzálních přístupů; a vytvářet herní zážitky, které působí nejen na inteligenci, ale také na smysly.
Záznam a demonstrace učení – Digitální nástroje pro procvičování ve třídě a zpětnou vazbu
Jedním z nejlepších způsobů, jak přimět žáky, aby si procvičili, co se naučili, je použití digitálních nástrojů. To může znamenat používání webových stránek, aplikací nebo webových stránek, které mohou žáci používat ve třídě. Tyto nástroje můžete také použít k vytvoření digitálních portfolií, ve kterých můžete ukázat práci žáků. Ta mohou sloužit jako výukové nástroje nebo jako způsob, jak se pochlubit prací studentů. Existuje mnoho skvělých webových stránek a aplikací, které vám mohou pomoci sledovat učení žáků, hodnotit úkoly a poskytnout vám mnoho užitečné zpětné vazby. Jednou z webových stránek, která je pro pedagogy obzvláště užitečná, je Khan Academy. Studenti se zde mohou zdarma učit o různých předmětech a za každou dosaženou úroveň porozumění získávat body. Čím pokročilejší jsou jejich znalosti, tím více bodů získají. Existuje mnoho dalších webových stránek a aplikací, které mohou být také užitečné.
Vytvářejte digitální portfolia
Digitální portfolia jsou skvělým způsobem, jak ukázat práci žáků a poskytnout jim praxi v používání různých nástrojů. Můžete si vytvořit digitální portfolio, které můžete použít jako učební pomůcku. Můžete si vytvořit digitální portfolio, které můžete použít pro kontrolu portfolia. Tato portfolia můžete také použít k předvedení práce svých studentů v rámci soutěže, například v soutěži o nejlepší esej na vysoké škole. Tato portfolia můžete také věnovat jako ceny studentům, kteří si při plnění svých úkolů vedli obzvlášť dobře. Skvělou webovou stránkou pro vytváření digitálních portfolií je Parchment. Jedná se o bezplatnou webovou stránku, která vám umožní vytvořit profesionálně vypadající portfolio během několika minut. Webové stránky vám poskytnou řadu nástrojů, včetně galerie, nástroje pro hodnocení portfolia, rubrik a dalších. Svá digitální portfolia můžete také vložit na webové stránky, včetně Facebooku, LinkedIn a Twitteru.
Darujte tato portfolia jako dárek – Digitální nástroje pro procvičování ve třídě a zpětnou vazbu.
Pokud hledáte dárek pro žáka, který opravdu dobře zvládl nějaký úkol nebo který se opravdu zasekl u nějakého projektu, zvažte, zda mu věnovat digitální portfolio. Jedná se o skvělé nástroje, které lze použít jako dárek, protože je lze dát studentům jako domácí úkol, za odměnu nebo jako zadání. Tato digitální portfolia můžete dát také jako dárek zaměstnancům nebo správcům, kteří se studenty pravidelně pracují.
Pomocí těchto portfolií se můžete pochlubit prací svých studentů v rámci soutěže – Digitální nástroje pro procvičování ve třídě a zpětnou vazbu.
Pokud se chcete opravdu pochlubit prací svých žáků, zvažte možnost přihlásit jejich digitální portfolia do soutěže. Existuje mnoho online úkolů a hodnocení, které můžete použít k přihlášení prací svých studentů do soutěže s ostatními studenty. Ty mohou být časově omezené, což znamená, že se konají pouze o přestávce nebo v době oběda. Můžete také vytvořit soutěžní úkoly, které nemají pro žáka jinou skutečnou hodnotu než předvedení jeho práce. Pokud zadáváte digitální portfolia svých žáků do hodnocení, které má stanovenou lhůtu, zvažte jejich včasné zadání, aby měli žáci čas práci dokončit a získat bodové ohodnocení. Zatímco na většině webových stránek založených na soutěžích je zadávání prací zpoplatněno, na webu Parchment můžete zadávat práce zdarma. Tato webová stránka je užitečná zejména pro studenty středních škol, ale zadání může provést kdokoli.
Použijte tato portfolia jako ceny, abyste se mohli pochlubit prací svých studentů v rámci soutěže – Digitální nástroje pro procvičování ve třídě a zpětnou vazbu.
V neposlední řadě můžete digitální portfolia použít jako ceny, kterými se můžete pochlubit prací svých studentů. Může to být skvělý způsob, jak získat body navíc za výjimečnou práci nebo jen poskytnout studentům rychlou odměnu za vynikající práci. Ve skutečnosti je to jedno z nejlepších využití digitálních nástrojů pro procvičování a zpětnou vazbu ve třídě. Lze je rozdávat jako dárky nebo je používat jako pobídky, aby žáci více pracovali, zlepšovali si známky a pokračovali v učení.
Závěr
Digitální nástroje mají co nabídnout v oblasti zkvalitňování výuky ve třídě. Mohou vám pomoci vytvořit poutavější hodiny, podpořit kritické myšlení a učinit výuku autentičtější. Z tohoto důvodu je důležité tyto nástroje používat správně a efektivně.