Tentokrát hlavně pro matikáře, protože Desmos, Geogebra a spol jsou určeny hlavně jim. V digitálních kompetencích v matematice dynamická geometrie hraje koneckonců první housle.
Pro mne byl loňským favoritem Desmos a jeho aktivity. O něm mluvím, kudy chodím a všem doporučuji.
Aktivity v prostředí třídy byly úžasné při distanční výuce, ale i při běžné výuce nemají chybu. Pro mne byly velkým pomocníkem aktivity od Markéty Čechové neboli www.uceninenimuceni.cz. U ní doporučuji i seriál, kde vám krok po kroku práci v Desmos vysvětlí.
U mne najdete články o nejrůznějších funkcích a nasazení, jak postupně přibývaly.
A taky žákovské práce
Geogebra je určitě známější. Má trochu jiné zaměření a možnosti, ale obě aplikace by měl učitel matematiky aspoň trochu znát.
Moje osobní hodnocení je, že pro dynamické konstrukce do 6. třídy je prostředí v Desmos dostatečné, žáci se seznámí se filosofii těchto konstrukcí a základními nástroji a od 7. třídy už je potřeba přejít do Geogebry, funkce (na základní škole) jsou srovnatelné.
Mnohem více se mi líbí prostředí aktivit v Desmosu než v třídy v Geogebře, ale možnostech demostrací, v práci s 3D a připravených materiálech (i v češtině) jednoznačně vítězí Geogebra. A pak si vyberte! Proto doporučuji obě aplikace.
O Geogebře tu také najdete pár článků
Žákovské aktivity najdete v článcích