Předpokládám, že Google Lens všichni znáte. Někdo ho má na mobilu jako samostatnou aplikaci, někdo tuhle službu najde v aplikaci Google nebo Fotky Google, někdo ji využívá na webu.
Rozhodně se hodí, protože Google Lens hledá podle obsahu obrázku.
Například vám Google v prohlížeči najde krásnou fotku neznámého místa, o kterém se ale na příslušném webu nic nedovíte. To ten je správný čas na ikonku Google Lens vpravo nahoře a hned máte jasno.
Google Lens v mobilních zařízeních toho zvládá mnohem víc a teď už umí i počítat. Může být náhradou za Photomath nebo Math Solver. Stačí použít volbu Domácí úlohy – příklad vyfotíte a máte hned řešení včetně postupu a třeba i grafu. (S tím postupem byla opatrnější a úplně ho nedoporučuji žákům opisovat do písemek a úkolů)
A taky může tahle služba sloužit jako jednoduchá náhrada aplikace Mathpix. Načítá totiž matiku ve správné typografické úpravě – mobilem sejmete výraz, zvolíte Kopírovat do počítače a na vybraném počítači rovnou vložíte – ideálně do editoru rovnic. Asi bude chtít vyzkoušet, jak se s takto získaným výrazem popasuje váš oblíbený texťák.
Takže je o jednu „zhoubu matiky“ víc, ale na druhou stranu v digitálních kompetencích se píše, že žák využívá digitální technologie, aby si usnadnil práci, zautomatizoval rutinní činnosti, zefektivnil či zjednodušil své pracovní postupy. A není využítí těchto programů právě toto?