Kahoot je Kahoot a už ho asi všichni znají a využívají. Můžeme jen litovat, že připravované sady jsou většinou v angličtině a musíme si holt vytvářet vše od začátku. Naštěstí tvorba vlastního kahootu je snadná, jednoduchá a výsledek odpovídá přesně záměrům učitele.
Ale když je to tak snadné, tak proč nesvěřit tvorbu kvízu žákům?
Jeden žák = jeden test
Vždyť tvorba testu často odhalí víc než test sám a současně je to dobré opakování. A takový Kahoot s 3 otázkami může být sakra dobrá exitka. Ke tvorbě je ovšem lepší PC, ale stěhujte třídu kvůli 10 minutám do počítačové učebny! Tak to už je dnes minulost a vlastní kahoot lze tvořit přímo v mobilní aplikaci (iOS, Android).
Pokud vaši žáci využívají ve škole účty od Googlu či Microsoftu, tak s přihlášením není vůbec žádný problém a mohou začít tvořit prakticky hned.
Spíš je občas je problém je dostat od žáků odkaz na hotový test. Už tvorbu vlastních kahootů používám delší dobu (většinou je to samostatná domácí práce) a osvědčil se mi společný žákovský účet. Třídě sdělím přihlašovací údaje a mám přístup ke kvízům i v době, kdy na nich pracují. Když je hotovo a výsledek kvalitní, tak si vytvořím jeho kopii a mám jistotu, že o něj nepřijdu.
Jeden žák = jedna otázka
Díky možnosti tvorby otázek pomocí tabulky se objevují nové možnosti. Už jsem je teoreticky jednou popsala, prakticky přes sdílenou tabulku vše vyzkoušel Pavel Hodál. A velmi dobře funguje oboje!
Vyzkoušela jsem si vše v hodině s finanční tématikou. Zadání jsem si pro zjednodušení nachystala v podobě webu. V tabulce odpovědí z formuláře jsem průběžně mazala duplicitní otázky, pak jen využila Ctrl+C a Ctrl+V a naplnila stažený vzor.
Za okamžik už jsme řešili Kahoot! za doprovodu výkřiků „Jé, to je moje!“ A hodinu jsem na přání třídy musela přetáhnout dlouho do přestávky!
Žákovský kahoot vám přesně odhalí, jak žák problematiku chápe.
Vlastní tvorba donutí žáka přemýšlet a formulovat otázky.