Co mne zaujalo? Určitě celá konference, která utekla hrozně rychle a pořád se něco dělo. Takže jen několik subjektivních dojmů.
Úvodní den byla i panelová diskuse a moc se mi líbilo vystoupení Milana Hausnera, dost mne mrzelo, že jeho přednáška další den byla zrušena. Mnoho věcí, které zazněly v úvodních přednáškách, se pak objevovaly i dny další (třeba důležitost metadat a paradat). Jedním z letošních témat byly roboty a hodně mne překvapilo, kolik je soutěží a kolik škol se jim věnuje. Zajímavé bylo i vystoupení gymplu z Poličky s jejich projektem http://expoz.cz/, věnovanému experimentům v přírodních vědách.
Další dny jsem si z různých workshopů vybrala dva „tabletové“, abych si osahala pořádně Android a Windows 8. Zajímavá je možnost na Android nasdílet plochu počítače s Windows a tím na něm spouštět i windowsovské aplikace. Windows 8 RT jsou pěkná, ale pro školu zatím dost nepoužitelná. Jestli mám problém, že se ze svého tabletu s iOS nedostanu do školní sítě, tak se tam nedostanu ani z tohoto. A málo, málo aplikací přímo pro tablet.
Ještě jsem se podívala 2x na workshop kolem microsoftího řešení 365. Taky to nebude úplně od věci vyzkoušet. Plán A2 je pro školu zdarma a na obou akcích zaznělo „Používáme i Microsoft, i Google. Studenti to neřeší, těm je jedno, v jakém prostředí se pracuje“.
Zajímavé bylo i povídání o využití mobilních zařízení jako zařízeních rychlé odezvy. Twitter se u studentů neosvědčil, jako možné nástroje se objevila třeba nástěnka Wallwisher/Padlet a třeba Socrative.
Pro matematiku byly zajímavé dva projekty, oba zatím vznikají a dají se ještě ovlivňovat. Jedním je sbírka příkladů http://sbirkaprikladu.eu/. Její autoři vycházejí z filosofie, že žádný příklad není špatný a pokud se nelíbí mně, tak se možná líbí někomu jinému, takže ve sbírce třeba nebudou žádné komentáře. Ale příklad si můžu zkopírovat a upravit po svém. Každý učitel si z nabízených příkladů vlastně bude tvořit své vlastní sbírky, se kterými bude pracovat, lze rovnou i tisknout písemky (s volným místem). Je to projekt EU, takže vše zdarma. Druhý projekt je http://www.drillandskill.com/. Ten je zatím zadarmo, ale časem by ho chtěli zpoplatnit. Je určen opravdu na drillování toho, co je bezpodmínečně nutné umět. Systém tříd, připravených úkolů pro třídů, různé možnosti hodnocení, není určen pro písemky či známkování, spíš přípravu a zjištění stavu vědomostí. Nápovědu a slova autorů najdete na http://www.drillandskill.com/wiki/. Autoři vítají zapojení dalších škol a jejich odezvu a podle workshopu to myslí vážně.
Na konferenci jsem měla vystoupení o využití iPadu jako učitelského počítače. Vím, že prezentace sama o sobě až tolik neřekne, ale podle ohlasů asi docela zaujala. Je vytvořena na iPadu v aplikaci Haiku. V první půlce jsem se snažila přiblížit, co všechno si nesu do třídy, když si nesu tablet a v druhé půlce jsem chtěla konkrétně (s ukázkami aplikací) odpovědět na otázky, které mohou učitele napadnout.
Děkuji za skvělou práci. Nevím, proč mi to trvalo tak dlouho, ale zařadil jsem kanál vašeho blogu na Spomocníka až teď. Jsem si plně vědom, že tam měl být už dávno!
Děkuji. Moc si toho vážím 🙂