S devítkou jsme si několikrát během roku hráli s fotkami.
Jednou jsme si řekli něco o kompozici fotky, k čemu je ta divná mřížka, kterou mají při focení přes fotku a podobně a pak vyrazili vše vyzkoušet ven. Po nějaké době jsme se věnovali hloubce ostrosti, HDR a expozici a také jsme vyšli za humna na praktické vyzkoušení a v obou případech sebou vzali iPady. Na mobil se určitě fotí líp, ale pro následné zpracování to bylo nejjednodušší a nikdo se nemohl vymlouvat na mizerný foťák v mobilu.
Na obě focení jsme totiž navázali úpravou fotek zase přímo v iPadu. K úpravě jsme využili Snapseed. Volba to byla jasná už proto, že existuje i na Android a tak ho mohou používat i na svých zařízeních. Do úprav jsem vcelku nijak nezasahovala, ani je nekorigovala, proto mne překvapilo, jak decentní nakonec byly.
Výsledky jsme tentokrát nešpendlili na žádnou nástěnku, ale využili Instagram. Vytvořila jsem předem účet a máme tak společnou galerii a je hezky „lajkovaná“ z žákovských účtů. Ve vlastním Instagramu už jsme žádné filtry nepoužívali a využili ho jen pro publikaci.
Lituji, že jsem se k jeho použití ve škole odhodlávala tak dlouho.
Nahrávání a tím i sdílení bylo zcela bezproblémové a určitě si Instagram zařadím mezi dobrý nástroj pro sdílení fotek, který ještě využiji. Navíc jde využívat v aplikaci víc účtů a přepínat se mezi nimi, což je pro školní účely ideální.