Dala jsem si takový úkol, že žáky při informatice naučím svižné ovládání tabletů, aby je pak i v ostatních předmětech bezproblémově využívali, nebo aby dokonce mé kolegy i něco sami naučili (ale to raději neříkám moc nahlas). Prostě, aby dovedli použít víc aplikací, přepínat se mezi nimi, mixovat je, prostě aby získali praxi a jistotu.
Takže jsem připravila sadu QR kódů s úkoly typu Najdi a vyfoť něco červeného, něco začínající písmenem B, něco k jídlu … (podobné aktivity najdete pod názvem Scavenger Hunt). S tím mi pomohla stránka http://www.classtools.net/QR/, kde stačilo zapsat otázky a sama mi vygenerovala pdf soubor s pěkně velkými QR kódy – na každou stránku jeden.
Ty jsem pak různě rozmístila po třídě a v určeném čase nechala žáky přečíst kód a fotit podle zadání. Na čtení QR kódy používáme čtečku od Seznamu. Pro většinu žáků, to bylo první seznámení s QR kódy vůbec.
A potom jsme fotky zpracovali. Některé třídy tvořily rovnou koláže v PicCollage, některé ještě navíc fotografie upravovaly v Snapseed. Při tvorbě koláží jsem vysloveně chtěla použít i textové popisky. A na konec ještě odeslali mailem a všechno po sobě uklidili. A už byl konec hodiny.
V hodinách se opakovaně ozvalo „To jsem měl na mobilu/tabletu. To jsem smazal – nevěděl jsem, co s tím“. Takže ukazovat i úplně běžné aplikace se určitě vyplatí.
Přesto, že jsem podobnou aktivitu využila v informatice, tak by ji šlo použít i v úplně jiném předmětu, třeba s otázkami v cizím jazyce. A jde zrealizovat se stejnými aplikacemi na Androidu a (skoro) na Windows.