Určitě nejsem jediná, kdo stále vymýšlí, jak uchopit tato témata ve výuce informatiky, které se ještě pořád říká „nová“.
Když těch možností je tolik!
Letos jsme napříč ročník využili stránky Umíme informatiku a konkrétně Práce s daty.
Každá část je uvedená krátkým výkladem a patří k ní řada cvičení. Dá se dobře vybrat pro různé ročníky a různou úroveň. Cvičení umísťujeme pro jednoduchost jen na nástěnku třídy. Zadání je také v jednotlivých úkolech v Google Učebně.
Mým favoritem je vizualizace, hlavně pak část Nevhodná vizualizace.
Na vyzkoušení četby z grafu reálných dat se dá využít řada zdrojů. Letos došlo na Our World in Data, hlavně u nejpokročilejších. Na webu najdete řadu velmi zajímavých inteaktivních grafů o světě. Stačí si vybrat a nechat bádat.
Vybrala jsem několik zajímavých grafů, nachystala tabuli v Canva a na každý list jeden umístila. Pak jsem je předhodila skupinkám, aby zjistili o co v nich jde.
Ahoj Jitko,
Umíme to je super…ve škole jsme do něj šli dávno, platí si to děcka od 4. tříd…je to cca 90,- Kč za rok a do všech předmětů, využití opravdu široké….
…ale dotaz mám jinde – jak se Ti daří motivovat děti do práce? Čím to děláš? Mi se to daří čím dál méně…máš tipy?
Ahoj, s motivací je určitě problém a radu fakt nemám – některé třídy se nechytnou a nechytnou, ať si vymyslíš cokoli. Zrovna tuhle práci bych v řadě tříd nezadala, ale tohle byla třída, kde je to zaujalo a problém nebyl.
Vždycky vzpomínám na „dávné“ časy, kdy jsem si říkala, že v INF utáhnu děti na vařené nudli a vždycky najdu něci, čím je zaujmu nebo ohromím. Už to neplatí, ne že by takové věci nebyly, ale už se ohromit a zaujmout nechtěji nechat. Už všechno viděli a všechno zažili. S tím se blbě bojuje 🙁
A ještě mě napadá, že grafy mám GOW…hádám, že to je tip taky od Tebe 😁…https://www.turnersgraphoftheweek.com/